onsdag 16 september 2009

Förskyldis...

Bläääää, HATAR att vara förkyld, ännu en gång... Dock är de rätt okej nu, lite ont i halsen med skippade skolan i alla fall, hade inte jättelust att gå upp när klockan ringde klockan sex imorse. Istället blir det en lugn pluggdag hemma.

Robin däremot är rätt dålig och hade feber under gårdagen. Eftersom Fredrica också led av samma åkomma tar jag förgivet att de var lite väl närgångna i helgen, jag får ha uppsikt över dem i framtiden :). Som tur är så är älsklingens feber borta idag så nu dras han bara med halsont och snuva, mysigt!

Saga Sadie Lurifax är däremot någon som alltid mår bra. Vi vet sen tidigare att hon har en förkärlek till väskor och tar alltid tillfället i akt att lägga sig på någon i olika hörn. Vi har fortfarande inte packat upp hela vår väska sen den snabba visiten hem till västkusten och ingen är lyckligare än Saga. Hon passar på att ligga på den så ofta hon kan, min lilla knasiga kurrkatt.

Måste också ta upp Anna Anka, veckans samtalsämne. Vad säger ni? Är hon knäpp eller knäpp?
Hon är nog den drygaste människa jag någonsin stött på (eller kollat på för den delen). Hon verkar ju själv tycka att hon är något helt fantastikst medan vi andra "normala" (jag vet att denna benämning är fel kära socionomprogram) är helt oödiga väsen i denna värld. Spännande syn på livet. Bara de med pengar och hög status spelar roll, ännu mer spännande. Skulle vilja se henne på ett socialkontor...
Ni som inte läst om Anna Anka kan göra det här.

Dags att ta tag i pluggandet, och sticka bort o köpa de där skorna jag lade undan igår, yummi!

Inga kommentarer: