lördag 19 september 2009

Läskigt i Falun

Jag vet inte hur insatta ni varit i fallet Linda och Mats men jag har under de senaste dagana varit ganska upptagen med att läsa de artiklar jag har funnit kring dem och vad som sker i Falun.
Linda har alltså försvunnit och hennes Mats har på många sätt försökt hitta henne (bland annat genom att medverka i media). För två dagar sedan försvann dock även Mats samma dag som polisen skulle hämta in honom för förhör. Det var sedan dess oklart om han försvunnit på riktigt eller om han bara höll sig undan. Igår kom dock Mats springandes från skogen söder om rättvik, brännskadad och förvirrad. Han själv uppgav att han hade vaknat upp vid en eld, bredvid sin döda Linda i skogen. Polisen har bekräftat att man hittat en kropp, men mer information än så har man ej gett. Mats ligger på sjukhus just nu.

Fallet är otroligt facinerande! Jag kan knappt tänka på annat och är verkligen så nyfiken på vad som har hänt. I mitt huvud flyter 1000 olika lösningar runt. Vi får se om någon av dem är den sanna :)

Vill ni läsa mer om fallet är det bara att surfa in på någon av alla tidningars hemsidor.





Annars är det lugnt här i Linköping i allafall. Det största som hänt på länge var en polisbil med påslagna sirener som stod mitt på vägen när jag och Robin skulle cykla förbi igår. Utan poliser i sikte och med ett dött djur liggande ett tjugotal meter bort. Mycket folk var samlat runtomkring och tillsammans spekulerade jag och Robin i vad som hänt. Några barn som plågat djuret? Någon som kört på det? Varför var inte polisen vid platsen och varför såg det ut som de haft bråttom ur bilen? Spännande värre!


Efter all spänning med polisbilen hade vi en skön hemmakväll med en viltgryta, mycket vin och lingon/kanel/marängpaj. Mums!
Ikväll kommer Elin och Tommy hit på lite TP och vin, ska bli kul att umgås med dem ordentligt då jag gillar dem båda väldigt mycket. De är glada och positiva människor :). Nu är det dock dags för mig att läsa igenom de föreläsningar jag missade då jag var hemma förra veckan. Hej på er.

1 kommentar:

Jessika sa...

Håller med, brr vilket läskigt fall! :/