torsdag 3 september 2009

Min spikmatta


Jag Älskar´n!
Efter att ha haft sjuka problem med mina låsta revben även större delen av sommaren tog jag tag i mitt liv och investerade i en spikmatta för 680kr (skitdyrt). Samtidigt fick jag ett visitkort på hälsokosten till en osteopatstuderande som skulle kunna hjälpa mig enligt butiksägaren. Sagt och gjort, jag började ligga på spikmattan 20 minuter om dagen, men jag ringde även osteopaten. Besöket hos denna man var rätt intressant men också förbryllande. Kunde verkligen det hjälpa att han tryckte lite på kroppen och drog i mina ben?
Första halvtimmen pratade vi bara om när mina problem uppstod, hur det känns, om det var i samband med något annat osv. Sedan var det dags för själva behandlingen då han undersökte min hållning, var jag var öm och hur min muskeluppbyggnad såg ut. Efter det var det bara att trycka och dra här och där ;).

Kände redan efter en vecka att det hela hade gjort susen och att jag mådde mycket bättre överlag! Kroppen kändes smidig och jag var inte längre öm där jag tidigare haft ont. Efter tre-fyra behandlingar pronerar jag knappt heller!!

Tillsammans med min spikmatta gjorde detta succé hos mina revben! Nu för tiden är jag inte hos osteopaten (går väl tillbaka någon gång vid jul), men använder min spikmatta varje kväll.
Visst, i början gör det ont, men efter fem minuter sprider det sig en härlig värme i kroppen. Jag somnar alltid efter 5-10 minuter, oberoende av vilken tid på dygnet det är. Och som sagt, jag har inte kännt av revbenen sedan jag började med detta. Helt underbart!
Jag blir också mycket mer avslappnad och sover bättre på nätterna, kan inte annat än rekomendera alla att köpa en spikmatta!!!

Kolla även in denna filmen om ni ännu inte gjort det, sjukt kul!

http://www.youtube.com/watch?v=qqWGO_jZmI4

3 kommentarer:

Carolina sa...

Stackars stackars Emelie. Du kunde ju ha köpt den för halva priser på GeKås! Som jag. :D Det verkar faktiskt funka riktigt bra, men igår så gjorde jag någon övning för armarna och då började med min andning igen, satte sig på ryggen. Jävla skit.. Men numera får Thim lyfta mig och räta ut låsningarna. Snart spikmattsdags! :) Kram

Elsa sa...

Va härligt de låter!! Måste också köpa sån nån gång i livet!

Carolina sa...

BLOGGA!