lördag 21 november 2009

Friska som nötkärnor, nääästan

Robin har varit sjuk i något som helt klart verkar vara svininfluensan. Det hela började med torrhosta och hög feber. I torsdags kväll hade han nästan 40 grader stackaren. Det blev rätt svettigt ;). Älsklingen min mår dock mycket bättre nu och min största förhoppning är att jag klarar mig. Vilket jag ju egentligen inte borde göra, det smittar som aset sägs det. Men vem vet, jag kanske är resistent mot det?! :)

Annars är allt som vanligt. Jag har ett PM hängande över mig i socialrättskursen som egentligen inte skall vara inne på tre veckor men som ändå ligger och pyser i mitt huvud. Däremot fick vi tillbaka pedagogiktentan igår och jag klarade den, underbart!

Idag har jag fått det stora nöjet att träffa Anna igen. När jag träffade Mian i Australien (som jag skrivit om tidigare) reste hon tillsammans med Anna. Så idag var den första gången på 2,5 år som jag fick sen henne. Superkul! Det är spännande hur tid ibland inte alls känns. När vi satt där på cafét pratade vi om att det kändes som igår vi såg senast. Det talas om samma saker som då och känslan är likadan. Hur häftigt som helst.

Mina kära svärföräldrar njuter av livet i Thailand just nu. Jag kan inte annat än att vara väldigt avundsjuk. De njuter av värme och sol medan det mestadels är regnigt och grått här. Dock sken det ju en hel del sol idag, jösses vad glad man blev!

Vi har nyss ätit alldeles för mycket plockmat så vi båda snart spricker. Robin har ännu inte riktigt fått tillbaka matlust så det blev nästan dubbelt så mycket till mig. Höff. Jag är SÅ mätt! :) Nu ska jag fortsätta kolla in filmen. Hade helst av allt umgåtts med båda mina familjer och nära vänner på Johans 25års kalas idag. Men vad gör man då man bor på andra sidan sverige? Jo, dricker sig full på Pepsi.

1 kommentar:

Alina sa...

Skönt att Robin börjar må bättre och hoppas, hoppas, hoppas att du klarar dig! Och GRATTIS till tentan! PUSSIS