måndag 7 december 2009

Lite besviken

Jag har inte tänkt så mycket på det förut men nu ser jag ständigt saker som påminner mig om Henne. Hon med stort H. Hon som försöker ta över mitt liv, inte medvetet - förhoppningsvis. Hon vill nog bara vara trevlig...
Jag vet inte riktigt vad jag skall skriva om det hela. Det känns rätt konstigt, märkligt på något sätt. Hon har ju alltid funnits med i bilden men på den senaste tiden känns det som om hon är mer närvarande, mer aktiv. För att inte såra någon tänker jag inte uppge Hennes namn. Inte för att jag tror att hon läser bloggen, men det finns ju andra.

Efter den senaste tidens händelser tror jag att Hon behöver bekräftelse. Behöver känns sig behövd. Men samtidigt skall väl inte det inkräkta på mitt liv? På mina nära och kära? Är det här en tävling? Snällast och trevligast vinner? Samtidigt vet jag att jag inte har en chans. Om vissa har Hon ett stålgrepp. För Hon är ju så trevlig. Äsch. Jag orkar inte grubbla mer.

Behövde bara få ut det. Puss på er för att ni orkar lyssna :)

3 kommentarer:

Alina sa...

Oj, jag förstår inte. Är det någon som är dum? Jag kan slå henne om du vill?
Vad bra att du blev glad för kortet, det var liksom meningen. Och varenda litet ord på det stämmer! Du är BÄST!
Jag träffade ingen Lisbeth tyvärr. Kanske så jobbade hon bara inte idag. Eller så jobbar hon på det andra Systemet, det finns ju två. Men då kanske jag träffar henne onsdag-torsdag för då ska jag vara där. I'll let you know ifall jag träffar henne!
Jag älskar dig! Hör av dig om du vill prata. PUSS PUSS PUSS

Jessika sa...

Moder Natur? :O Mamma Mu? :O Drottning Silvia? :O

fredrica sa...

Gossi! gift dig med mig :D