lördag 17 januari 2009

Mysiga fredagen

Jag gillar lördagar, och speciellt en sådan som denna, när man sitter hemma och pussar på Robin. ;)
Vi ser såklart på Körslaget, och hejjar på Uddevalla-kören. Tyvärr tycker jag inte alltid att de gör bäst ifrån sig, men ringer självklart ändå!

Igår hade jag en underbar dag, men med en mindre underbar början...
Redan vid väderleksprognosen på morgonen sade de att man inte skulle låta sig luras av den fina solen ute, det var mycket kallt, t.o.m. så kallt som minus tio grader här i Linköping. Funderade ett tag på att använda långkalsonger, men eftersom jag bara skulle mellan tåg och bussar så var det väl ingen större idé. Trodde jag...
Bussen var inga problem alls, bara mysigt att sitta där och läsa sin Extra påväg till skolan. Att byta till tåg var väl inte heller något problem, en bit i alla fall. När vi hade kom till Linghem (knappt halvvägs) så får vi informationen att en akut reparation av spåret måste sättas in medan vi får gå av i Linghem och ta en anslutande buss som SKALL finnas på plats.
Tror ni att det finns någon buss där då? Åh gud nej, klart att det inte gör. Vi får istället stå ute i nästan -10 i 40 minuter innan nästa tåg kommer, och som vi kan hoppa på. DÅLIG STIL!
Jag blev sen till en redovisning och kall för resten av dagen, snyggt Östgötatrafiken!

Måste väl säga att dagen i alla fall fick en bra avslutning då König ringde och frågade om jag höll till i Norrköping under dagen. Han var nämligen och hälsade på en kompis under helgen och kom att tänka på att jag faktiskt pluggar där! Så vi möttes upp för en fika, och det var verkligen HUR kul som helst att se honom igen. Så dagen fick helt klart ett superbra slut! Tack till König för ett par underbara timmar, så kul att prata strunt med gamla vänner!

1 kommentar:

snorr sa...

Långkalsonger är ju ett måste!