söndag 25 januari 2009

Vin och spelkväll

Gårdagen tillbringades hemma hos Kristin och Jocke (eller.. ahh. Kristin bor där, och Jocke på annan plats, men de var där, tillsammans, typ...).
Vi var bjudna på vin och spelkväll vilket var supertrevligt! Fem timmar försvann riktigt snabbt.

I fredags hände något jätteläskigt. Jag var på Åhlens och skulle byta ett lakan som mamma köpt till oss i julklapp (alldeles för litet var det), och fick tillslut tag på ett tillgodokvitto. När jag skall gå ifrån kassan hör jag ett vrål bakom mig och ser en gammal tant ramla i rulltrappan. Eftersom denna fortsätter att gå så gör hon kullebytter nedför om och om igen. Det är läskigt hur stel man blir till en början, kan inte röra en muskel, till att bli hyper aktiv. Slängde upp mobilen fort som fasen när jag hörde orden "blod, huvudet" och ringde 112. Kanske var jag lite för snabb, men jag ville ju att hon skulle få hjälp så fort som möjligt. De lovade i vilket fall som helst att komma med en ambulans och jag kunde andas ut. Första gången jag ringde 112, läskigt!

Idag har vi MASSOR att göra. Städa hela lägenheten, sticka till Tornby och handla. Och så måste jag lyssna på Jöken föreläsningar,jippie. Bäst att jag tar tag i det hela. Ta hand om er!
Pussiluss

3 kommentarer:

Jessika sa...

Oj vad hemskt! Hoppas att det gick bra för tanten!

Anonym sa...

Blir det ingen spelkväll nästa helg då? :(

snorr sa...

ojoj, action in the vardag