fredag 28 augusti 2009

Fortfarande död.

Sex timmar har gått sedan jag kom hem, jag har sovit två av dem. Ändå är jag död som en fisk, en rensad fisk.
Jag känner mig till och med rensad, riktigt riktigt rensad. Det är nog såhär man skall känna efter två dagar på pliktverkt i Kristianstad- tom.
Vistelsen har varit underbar på många sätt, jag har haft så kul! Redan första kvällen kändes allt rätt med sköna rumskamrater och en härlig stämmning. Alla vill vi vandra samma väg.
Dag ett började riktigt bra med begåvningstest, rätt skön början där man fick sitta vid en dator och göra sitt eget bästa. Vidare in till psykologen- en underbar man med ett härligt skratt! Vi talade verkligen om allt mellan himmel och jord. "Hur var din barndom?" "Kan du beskriva dina föräldrar?" "Varför vill du bli polis?" "Hur skulle din sambo beskriva dig?" Det hela blev en riktigt trevlig pratstund och efteråt kunde jag inte känna mig annat än nöjd!
Väl inne hos poliserna blev det dock värre med frågor som verkligen var svåra att svara på. "Varför tänker du så?" "Om vi säger såhär istället, står du då för det du sa tidigare?" "Är du säker på det?" osv... Men men, en utmaning blir man en erfaranhet rikare av. Kändes ändå riktigt bra och jag gick därifrån med ett leende! :)

Under kvällen passade en del av gänget på att äta snabbmat och se bio. Sommaren med Göran är sjukt kul, missa inte den!

Idag var det då dags för läkarundersökningen. Inga större fel på mig, eller rättare sagt, jag var rätt perfekt! :) Dock fick jag det lägsta man kunde få på muskelmassatestet. 1 av 9 möjliga. Lite pinsamt.

Överlag är jag väldigt nöjd med hur jag presterade under dagarna. Träffade många underbara människor som jag verkligen hoppas på att få lära känna lite bättre under två år på polishögskolan. Men men, man vet aldrig... Människorna där var jävligt smarta, begåvade och trevliga. Det blir rätt hårt det här...

3 kommentarer:

Alina sa...

JAG HEJAR PÅ DIG!!

Emma sa...

Jag "hittade" din också! =) Med lite hjälp av din kommentar visserligen.. =) Kram

Elsa sa...

Bra jobbat Emelie!!