söndag 16 augusti 2009

I Linköping!


Så var man tillbaks i Linkan, underbart! Min soffa (som, väldigt snart kommer bytas ut), min dusch, min säng, mitt kök... Ja, ni vet, mina grejer :)
Appropå mitt kök så har jag varit riktigt duktig i detta rum! i morse gick jag upp kvart över sex för att ta hand om den svartvinbärsjuice som jag satte igår, nice!
Det blev till sist 4,6 liter juice in i frysen, kolla in:

Receptet har ni här:
4 liter svarta vinbär
2,5 kg socker
1,5 l vatten

Mixa de svarta vinbären i en matberedare. Koka upp vattnet och häll i sockret så att detta löses upp. Häll sedan blandningen över de mixade vinbären. Låt stå svalt 12 timmar. Sila därefter allt genom ett durkslag och häll upp 2 dl i var sin platsmugg. Sedan är allt klart för att frysas in. En plastmugg blir utspätt med vatten ungefär 1 liter färdig juice. Gottit!

Inga kommentarer: