torsdag 20 november 2008

Fullt ös, medvetslös!

Herre jösses vad tiden flyger iväg! Nu för tiden är det något nästan varje kväll så jag har knappt tid att se Vänner på Tv. DÅ är det illa!

Om vi ser till träningen så är väl läget under kontroll. I söndags var jag ute och sprang runt Skäggis, 4 km på 22.30. Inte helt illa måste jag säga! Trots att det regnade och blåste småspik gav jag inte upp, utan kom hem pissblöt istället, mysigt!
På måndagen sen var jag och Emmie på gymmet innan jag var tvungen att sticka till skolan. Blev ca 50minuter ben, varav 10 var uppvärmning. Helt ok. Tyvärr kände jagatt halsen började göra sig påmind på tisdagen och har därför tagit det lugnt två dagar. Nu känns det mycket bättre och idag åkte jag ut till U-stämma, B och hennes nya häst Ronja. Helt underbar häst! Korsning mellan lipizzanier och halvblod. Hästen var jättetrevlig och jag det skall bli kul att få rida henne ett tag. Blev hur som helst en ridtur på 1,5timme. Mysigt värre. B fick däremot en lång promenad med hundarna ;).

Annars så är det fullt upp på kvällarna. Förra fredagen var jag, Robin, Kristin, Jocke och Linda på Holgerspexet inne i stan. Eftersom Kristin hade sett fel tid var vi inne i stan en timme för tidigt och passade på att ta en öl under tiden, inte helt fel! Föreställningen var mycket bra, tjötigt att man hade en lång man framför sig bara...

I lördags hade jag tjejkväll här hemma med Carin, Maria och Carro. Mycket trevligt! Vi käka lite gott och såg på film och självklart blev det en hel del tjejsnack också, inget man kan få för mycket av.

På måndagen tillbringade jag eftermiddagen hemma hos Carin i Norrköping där vi pluggade (faktikst!). Vi var riktigt duktiga och fick fram en hel del relevant. På måndag skall vi nämligen lämna in en examinerande uppgift, och på fredag är det tenta. Jippie... :(

Igår (onsdag) var jag och Robin på Konsert och Kongress inne i stan och tittade på Magnus Betnér. Hujedamej vad bra. Föreställningen var knappt två timmar lång och han berörde verkligen allt under den tiden! Kolla in: http://www.corren.se/archive/2008/11/20/jzegjz6bn1aql5f.xml

Ikväll ska jag och Robin på bio, "Låt den rätte komma in". Ska bli skrämmande.

1 kommentar:

Jessika sa...

Vad kul att du får rida lite! :)

Du kommer väl hem under jul? Då vill jag faktiskt boka in en ridtur med min Mobelimoberg (i den fantastiska snön som kommer ligga djup och härlig under jul... eller?), det var ju alldeles för länge sedan!