tisdag 4 november 2008

Tant Doktor

Idag tog jag mig i kragen och gick till farbro... Ähh.. Nej, jag menar såklart tant doktor. Jag tyckte om henne, hon var snäll. Precis som en gammal tant ;). Dessvärre var hon tvungen att sticka ner äckliga tops i min hals. Inte en, utan två! Blä! Sen stack de mig i fingret, det långa fingret. Tur att jag är van vid det, kändes knappt!

Första provet de tog från halsen visade inte på några bakterier. Men (det är OK att i svenskar börja med ordet men, så det så Jessika ;)) eftersom mina lymfkötlar fortfarande var såppas svullna och att de varit de i så lång tid, så ville hon skicka prover på odling. Så det vara bara att sätta sig i stolen igen och känna på kräkreflexen. BLÄ! Enligt Tant Doktor kommer jag få svar om ett par dygn. Antingen är det negativt och min infektion är på G att ge sig (lymfkötlarna borde svullna ner också), eller så kunde det vara något "som halva vårscentralen kommer uppmärksamma". Vad menar hon med det?! Jaja, det är väl bara att vänta och se. Samt strunta i träningen ett tag till, buhu!

Idag åker Vickan till Åre. Hon och hennes bästa kompis Emma skall tillbringa sex månader där uppe tillsammans med stugor och fjäll. Låter så mysig! Tror helt klart att de kommer få det helt underbart!

Nu måste jag dock ta tag i mitt liv, höstmiddag i Norrköping imorgon. Och jag har INGA idéer!
Vill ni hjälpa mig? Vad skall jag ha på mig? Hur skall jag fixa brödet höstigt? HJÄLP?

Inga kommentarer: