tisdag 25 november 2008

Måste vädra lite!

Åh Gudars vad trött jag är på det svenska välfärdssamhället just nu- eller lever vi i en välfärdsstat? Var är vi påväg? Mot en dyster framtid? Kommer våra samhällsklyftor öka och förmånerna karaktäriseras av rekommodifiering? Vad tror Titmuss? Är Baumans ödesteori vårt framtidsöde? Kommer turisterna ta över världen medan vagabonderna blir kriminaliserade fattiglappar?
VEM FAN BRYR SIG?

Jag är så trött på den här kursen! På fredag är det tenta och jag vill bara att det hela ska ta slut. Jag är trött på att höra vilket parti jag ska rösta på, hur jag skall tänka, hur jag skall agera och framförallt, hur jag skall vara en god människa. BLÄÄÄ!
Allt snack står mig upp till halsen och jag vill bara spy på socialpolitiska klassiker, eller varför inte K. Lin?

Det värsta är att jag verkligen såg fram emot den här delkursen. Mycket av det läste jag under mina två sociologkurser. And I liked it! Tyckte att det var hur intressant som helst och tänkte att det skulle bli på samma sätt här. Men nej, nej, nej... ACK så fel jag hade.

Sitter och skriver rent allt i boken Socialpolitiska klassiker just nu. Har verkligen suttit hela dagen (förutom ett avsnitt rederiet såklart), och har sååå mycket kvar. Tur att tentan inte är förrän på fredag... Sen skall jag till LiseLott, Göteborg och bröderna Ung. Längtar!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars min kära syster, men kursen är ju snart slut :)

Anonym sa...

Hej! Vad kul att höra ifrån dig! Jo, det är fullt upp! Du verkar ha en hel del du med! Hur går det för dig med allt? Kram

Anonym sa...

fy fan va tråkigt. då tycker jag nog att min matte verkar roligare :)

Anonym sa...

Du ska bara veta hur mycket jag hoppas på att det finns platser kvar på pedagogikkursen till våren..

Jessika sa...

Jösses, jag blir alldeles svettig så ofta som du uppdaterar! :O