tisdag 3 februari 2009

Blondin

Idag har jag förvandlats till blondin. En riktig sådan, typ som Rosing (fast kortare). :P
Känns lite konstigt fortfarande när jag ser mig själv i spegeln, men jag gillar´t! Tog över två timmar hos frissan idag, men det gör inte så mycket när man har en sån underbar frisör som jag. Hon är verkligen jättegullig och vi har alltid jättekul!

Efter frissan tog jag mig direkt till Norrköping och skolan för seminarium om barnkonventionen. Ganska intressant att se dess svagheter genom att granska den väl, allt är inte alltid så självklart som det egentligen ser ut. Idag fick vi t.ex. läsa en artikel om en familj i Finspång som skall utvisas och där man vill splittra familjen och skicka dem till olika länder... Sveriges invandrarpolitik är rätt spännande. Den har många svagheter som är rätt skrämmande! Skall inte gå in mer på min kritik, den är djup och rätt lång :).

Imorgon är det dags att åka till Ullstämma och Ronja igen. Var ett bra tag sedan jag var där pga. jullov och polisprov. Skall bli spännande och se hur hon har utvecklats det senaste! Tyvärr skall det bli ganska kallt imorgon, och jag hatar ju verkligen kyla. Spelar ingen roll hur mycket kläder jag tar på mig, ändå fryser jag. Det tar helt klart det roliga från att åka till stallet och jag tror att kylan är anledningen till att jag slutade rida medan jag fortfarande bodde hemma hos mamma och pappa. Det blev för kallt helt enkelt...

Nu är det dags för lite diskning. Ses

1 kommentar:

Jessika sa...

Men men men det är ju LAG på att visa bild när man bytt hårfärg, eller?

Hm ja det där frysandet känner jag igen, men det försvann när jag fick fyllt på mitt isoleringslager lite...

Eller ja, klart att man fryser ibland ändå men inte alls som förr! ;)