måndag 2 februari 2009

BodyPump


Woho, I looove BodyPump! Jag vilade upp mig hela dagen och tog mig sedan in till Medley för att träna lite. Sista passet för dagen och det kändes verkligen att alla var sugna efter helgen.
Passen är på 55 minuter varav de sista fem är avslappning och streching. I tur och ordning går man igenom muskelgrupper, benen kör man dock två ggr i det passet vi har nu. SKITJOBBIGT, men sååå kul! Det är så himla smidigt när man själv kan välja vikterna och köra "sitt eget race". Jag är ju egentligen inte alls för träning där flera gör saker samtidigt (oftast för att jag alltid har varit svagast), men här är jag inte det! Dessutom är det ingen som tittar på mig, alla har fullt upp med sina egna vikter :).

Idag var det en kille med, en sådan där ung som tror sig vara mycket starkare än vad han egentligen är (taskigt, jag vet..men sant). Det var verkligen jättekul att se honom ha så stora problem med vikterna och han fick ta bort dem hela tiden (okej, ibland tittar man på varandra). Hur som helst, till och med instruktören skrattade åt honom. Alltid finns det något som roar.

Sov gott mina vänner, det kommer jag göra!

3 kommentarer:

snorr sa...

Haha låter som en kille vi har i gymmet

Jessika sa...

Haha ja precis, han försöker lyfta grejer som är större än honom själv. Han lyckas aldrig, men OJ vad han låter mycket!

Anonym sa...

Haha. Du är rolig! å den killen var rolig! stackarn, nästan synd om honom. han var nog där för att ragga tjejer tror jag... Body pump är riktigt najs! vi får ta det snart igen.