onsdag 4 februari 2009

Stallet

Har precis kommit hem från en dag i stallet, skönt att komma ut på landet för en gångs skull.
Ronja var jättepigg idag och ville ut jättefort, så det gällde att fjäska med morötter för att hon inte skulle springa före mig ut ur stallet. B har köpt ny sadel till henne också, en helt underbar sadel som jag satt som en gud i, I like!
Alltid händer samma sak när jag är i stallet, jag blir kissenödig... sjukt kissenödig! Eftersom det inte finns någon toalett brukar jag hålla mig tills jag kommer hem, hur ont det än gör. Idag klarade jag inte detta... det sved verkligen i magen, så kissenödig var jag. Så jag tog ett riskfyllt beslut, att kissa bakom ridhuset och hoppas att ingen skulle råka gå förbi just då... Och jag klarade det! Woho, ingen såg mig! :)
Skritturen (får bara skritta i den nya sadeln fösta veckan), gick finfint. Hon var rätt stirrig, men snäll! Väl inne i stallet igen blev hon jättestressad, vet inte riktigt varför, men hon brukar bli det. Jag skulle vända henne i gången för att ta av henne tränset då hon halkade och ramlade. Hon försökte resa sig 3 gånger innan hon kom upp, både jag och hon var alldeles svettiga efteråt. Usch vad hemskt att se, blev så himla nervös! Hon hade tur och hade inte en skråma, däremot var hon väldigt stirrig och jag hade problem med att ta på henne täcket innan hon fick gå ut. Skönt att allt gick bra i alla fall, så här i efterhand.

Ronja i stallet innan ridturen. Hon gör precis som Fahmmen med framhoven, ser ni?

Hihi, knäppishäst


Jag var riktigt het i B´s förstora ridhjälm ;)


Ikväll skall jag på vattengympa för första gången, håll tummarna för mig!

3 kommentarer:

Jessika sa...

Fining!

Eh ja, både du och hästen! :P

Anonym sa...

Haha siktigt snygg bild :D

Anonym sa...

riktigt*