lördag 7 februari 2009

Shoppingmissbruk

Har precis suttit mig ner och skrivit en lite kort rapport om shoppingmissbruk bland ungdomar. Trenden säger att fler och fler blir det samtidigt som det sjunker i åldrarna. Rätt hemskt va? Att man skall behöva skuldsätta sig själv för att känna sig respekterad och värdefull. För att stilla ett behov av att vara någon. För att smälta in. För att känna tillfredställelse...
Jag vet ju själv hur jag är... "Wow, kolla vilken snygg jacka hon har på den bilden, sån måste ju bara jag också ha. Och tänk hur snygg den blir tillsammans med de skorna på den bilden... Jag måste nog sticka ner till stan en stund."
För att inte tala på när HM katalogen kommer.... Sätter mig direkt ned med en fet överstrykningspenna och gör en ring kring allt jag ska köpa innan årstiden är här. Efteråt finner man färre plagg i katalogen utan ringar än med...

Seminarieuppgiften var från början at skriva om missbruk; relaterat till alkohol och droger. Tyvärr känner jag att detta är lite uttjatat och ville att min rapport/frågeställning skulle sticka ut lite ur mängden. Hopas läraren tar det på ett bra sätt bara...

Andningen är inte bättre idag, jag blir tokig! Det är riktigt jobbigt att behöva kippa efter andan då och då, man blir fort utmattad. Egentligen skulle vi städat lägenheten och handlat skidsockar till mig på tornby idag, men vi har inte orkat. Istället har vi varit duktiga och pluggat båda två. Jag har bara mitt seminarie kvar nu innan hemtenta.. och innan alperna! Hoppas verkligen att jag hinner skriva klar den innan vi åker, annars lär det bli riktigt tufft när jag kommer tillbaka med ny kurs och juridiken som jag redan kommit lite efter i... hjälp.

Kanske dags att kolla i frysen efter något att tillaga, vi börja bli hungriga. Igår åt vi älgkött i fondue tillsammans med klyftpotatis och dippåser. Blir svårt att toppa det! Hmm, har vi någon broccolisoppa kvar må tro?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att andningen snart blir bättre för dig syster<3