tisdag 3 mars 2009

Besviken




Idag är en dålig dag... En riktigt seg dag!
Beställde ju min jacka i helgen och den sorterades av posten i Jönköping i natt vilket betyder att den skulle vara i Linköping idag, men icke. Riktigt besviken är jag! Sen är planera att fynda mina vårskor på junkyard idag eftersom de är nedsatta till endast 499 just nu. Tyvärr har junkyard varit nedstängt sedan den 27, men de har lovat att öppna under dagen. Klockan 7 var jag uppe och kolla första gången, sedan dess en gång i halvtimmen; utan resultat.

Alldeles nyss kom vi hem från att ha varit hos veterinären med Saga Sadie Lurifaxen. En vaccinationsspruta och vi var 350 kronor fattigare. Kattfan ruinerar oss!
Hon var verkligen super söt och såg jätteförvånad ut när hon skulle in i buren utan att vi hade packat våra väskor först. När vi sedan kom till veterinären skrek hon i tio minuter innan vi fick komma in, troligtvis kände hon igen lukten. Väl inne i rummet fick hon sprutan och slängde sig in i buren igen (har hon bara gjort en gång tidigare, också då på veterinärstationen). Hon gillar det helt enkelt inte.

Seminariet vi hade om aspekterna äldre invandrare och livlopp/kropp och åldrande gick riktigt bra idag, eller ja, bra och bra. Vi sa det vi skulle och nöjde oss med det. Inte mer än så egentligen. Fick förresten tillbaka min hemtenta i slutet av förra veckan, klarade den galant ;). Jag är nöjd!
Tyvärr är det massa skit jag måste sätta mig och läsa nu, om biståndsbedömmning, hur intressant är det egentligen?

Inga kommentarer: