onsdag 11 mars 2009

Långa dagar i Linköping


Igår kväll drack jag och Robin vin och myste här hemma i lägenheten med lite Bond, varför? Jag har tenta idag och Robin skall äntligen få operera sina ögon. Tentan kom nu på morgonen och jag är fortfarande i chocktillstånd... Tentan är verkligen större än alla dem vi fått tidigare och denna gången har vi mycket mindre tid på oss. Jag ser tre väldigt hektiska dagar framför mig.

Robin skall ju som sagt operera sina ögon idag. Lesek (så han slipper linserna). Vanligtvis gör man en lasik vilket inte ger så mycket biverkningar (man kan typ köra hem efteråt). Men Robin har en ojämn hornhinna och därför blir det lasek för honom... Med andra ord kommer han vara blind i 2-3 dagar då han måste vara i ett mörkt rum utan ljus. Sen kommer han få gå i solglasögon inomhus, utomhus, överallt ett bra tag. Det värsta blir den tiden han är blind eftersom det kommer vara samtidigt som jag skriver min tenta. Fatta tjötig han kommer vara.. :( Tur har vi i alla fall som har världens bästa Emmie som kommer och hämtar oss vid kliniken. Kan ju inte direkt leda in en blind Robin i kollektivtrafiken ;).

Nu blir det dags för kaffe och tenta, yehoo!

1 kommentar:

freppi sa...

Så det värsta med att han är blind i 2-3 dagar är att han kommer tjöta när du har tenta? :D

Du är så snäll Emelie :P