onsdag 11 mars 2009

Min stackars älskade älskling


Nu ligger han där inne i sovrummet och gnyr av smärtor. Hemskt att se honom på det sättet. Hemskt att inte kunna göra något när den man älskar har så ont. Visst, lite tabeletter här, lite ögondroppar där, men inte mycket mer.

Själva ingreppet gick jättefort och stämningen på stället var på topp. Supertrevlig personal och lokal. Nästan som att gå till frisören. Massor av människor i det fina väntrummet med alla förnödenheter (kaffe, thé och kaka). Jag gilla´t!

Mellan ingreppet och de tjugo minutrarna som gick kom Emmie och Rickard och hämtade oss (tack lovelys!). Robin kunde se då och var rätt pigg. När de tjugo minutrarna väl hade gått var han inte lika glad längre. Han hade jätteont och skrek nästan efter smärtstillande.. Stackarn, mitt hjärta blödde verkligen då. Han har fortfarande inte sovit något även då han fick sömntablett kring 20. Var nyss och gav honom ytterligare en dos smärtstillande och läkande ögondroppar då Saga kom in i rummet. Hon har varit lite konstig hela tiden sedan vi kom hem. Helt plötsligt hoppade hon upp i sängen och lade sig i Robins knä.... Fatta eller! Saga ligger ALDRIG i någons knä! Hon lade sig en snabbis när jag pratade med Robins mamma förut idag, men jag trodde att det var något tillfälligt som slog slint i skallen på henne. När hon sedan lade sig till rätta hos Robin och började spinna.. Ja, då strömmade tårarna från mina kinder. Så mysigt!

Tentan går väl sådär.. Mycket av tiden idag känns som att den gått till operationen istället.. Jag har hunnit en bit, men har mycket kvar.. Phu :(

Blir en natt för mig på soffan, vill inte väcka Robin inatt. 1,5 timme kvar tills jag kan gå och lägga mig... Robin måste ha sin sista tablett kring 24. Men men, vad gör man inte för dem man älskar?

4 kommentarer:

snorr sa...

Guu så duktig du är! Hälsa gössen så gott! Hoppas de läker fint.

Anonym sa...

Usch, det låter inget kul det där. Hoppas Robin snart mår bättre! Puss på dig

Anonym sa...

Fyy stackarn.:(

Jessika sa...

Uää vad läskigt, stackarn! Hälsa honom!