onsdag 21 oktober 2009

Äntligen!

Jag var på min "kanske" praktikplats i morse och det gick bra! Jag var jättenervös innan, men det var verkligen inget att oroa sig för. Får svar i början av nästa vecka om jag kan få vara där eller inte, de var tvungna att kolla med sin styrelse och så först.
Onsdagen kommer att fyllas med plugg, och lite bodystep... Jag har sjukt mycket att plugga men känner också att jag måste ligga på spikmattan en stund innan om jag skall kunna slappna av. Försöker att lägga mig på den en stund varje kväll. Men jag börjar alltid snarka (eftersom jag ligger på rygg) och väcker både mig och Robin. Eller ah, Robin somnar inte 1 minuter efter att vi släckt lampan, men jag gör det om jag ligger på spikmattan. SÅ avslappnad blir jag!

Nu är det inte heller så många dagar kvar tills Alina kommer, woho! Jag längtar! Det skall bli superkul att visa henne stan, Saga och Robin. Hon har ju varken sett det ena eller det andra :) Eller ah, på bild kanske men...

En sak jag funderade på under cykelturen imorse var det här med svininfluesavaccinet. Just nu är det ju riskgrupper som får sprutorna, sedan blir det vi "normala"´s tur. Varför får då de medverkande i Idol vaccinet redan nu? Är de verkligen en riskgrupp och prio ett? Eller är det bara för att de börjar bli kända och tv4 inte har råd att alla ligger sjuka en vecka var.. Hmm, spännande det där. Man kanske skulle bli en idol? Eller vänta, vill jag ta sprutan? Är det nödvändigt att ta sprutan? Tänker NI ta sprutan?


1 kommentar:

Alina sa...

Karl pluggar ju till läkare så han tog vaccinet i fredags. Och han vart dålig hela helgen. Kände sig influensig. Inte så konstigt kanske för dom sprutar väl in lite sjukdom med vaccin? Men läskigt. Jag gillar inte sprutor.
Puss