torsdag 1 oktober 2009

VFU, kriminalvården eller kvinnojour?

Vi ska söka för vår VFU (verksamhetsförlagd utbildning=praktik) under veckorna och önska hos våra lärare. Jag var på samtal i Linkan i tisdags och talade då för att jag vill vara på en av kvinnojourerna nere i stan, det verkar otroligt intressant att arbeta där. Mitt andrahandsval är kriminalvården men nu när jag ser på Inlåst (på tv4), så blir jag förvirrad. Kanske vill jag främst vara just där? Det verkar så kul att arbeta med fångarna och att försöka få dem motiverade till ett bättre liv! Mamma skulle dock aldrig hålla med mig... ;) Hur skall jag göra?

Idag har jag gjort fyra armband och två par örhängen, tjoho! Frågan är bara var jag skall göra av allt jag gör :). Kommer att ha smycken till alla tillfälllen!

Tillbaks till programmet Inlåst!

Inga kommentarer: