söndag 25 oktober 2009

Trött men glad

Det har blivit en hektisk helg, eller ja, hektiskt och hektisk kanske inte är rätt ord men det har varit fullt upp här i stora staden.

Fredagen spenderades till stor del i skolan, fick bland annat tillbaks min tenta, och klarade den. Yeah! Uner eftermiddagen åkte jag ner till resecentrum och tog emot en glad Alina som kommit med tåget från Norrköping (vi sprang faktiskt på varandra utanför campus där också). Alina fick den stora äran att följa med mig på veckohandladet, sen blev det tacos och Idol till tonerna av heavy metal (våra älskade grannar våningen under hade ett härligt kalas).
Lördagen innebar stan och vad den hade att erbjuda. Vi köpte inget alls utan fikade bara, vi höll hårt i de pengarna vi båda hade kvar. Senare lagade vi mat och kollade tv, också denna gång till tonerna av heavy metal. När vi vid tolvtiden gick och lade oss smet Robin ner och vänligt gav dem informationen om att vi tänkte gå och lägga oss. Det hela togs med det lugna och musiken sänktes. I en halvtimme. Strax över fem beslutade det härliga gänget att det var dags att sluta spela musik, hoppa runt i takt och skrika manliga vrål. Äntligen!

Idag har vi inte gjort speciellt mycket utan tagit det rät lugnt. Vi tog en tur till Ikano och sen följde jag Alina till Ryd där hennes trevliga storebror bor. Nu under kvällen har jag och Robin sett den nya Pixar-filmen "Upp" och käkat vaniljlängd. Mumma.

Snart blir det dags att lägga sig, det blir en sjukt jobbig dag i skolan imorgon. Annat kan det inte bli. Grupparbete i sex timmar, yeah...

Att ha Alina här har varit härligt! Vi har inte umgåtts mycket sedan tvåan i gymnasiet så vi hade ju en hel del att delge varandra. Vi har under de senaste åren istället hållt kontakten via brev, ett mycket trevlig sätt att konversera på. Men som sagt, nu MÅSTE jag sova. HELA natten :)

Inga kommentarer: