söndag 18 oktober 2009

Jag känner mig stark

Jag har kommit in i ett stim, ett riiiktigt bra stim! Körde Bodypump 60 minuter nyss och lade på 1,5 kg extra på alla övningar samt 3 km på löpbandet efteråt. Denna gången gick det två minuter fortare än tidigare. Underbart!
Jag känner mig väldigt stark, inget kan stoppa mig. Det endav negativa med träningen är att jag blir så mycket hungrigare än vanligt, och då blir maten dyrare, men men. Det är det värt :)

Denna veckan är det full fart i både skola och på hemmaplan. Imorgon är det föreläsningar och grupparbete för hela slanten. Vi har delat upp vår arbetsgrupp i två och skall nu skriva olika scenarion till varandra som vi sedan skall spela in med videokamera. Tanken är att var och en ska vara "kurator/samtalsledare" och utifrån denna roll ska vi sedan leda samtalet och försöka få fram hela scenariot som är skriver (inna får vi bara veta en bråkdel). Det hela skall bli superspännande. Hemsk bara att se sig själv på film... På tisdag har vi denna övning hela dagen och på onsdag ska jag besöka en praktiskplats som jag kanske kommer få. Efter detta är det Norrköping nästa och "Alla kan"-dag. Vi ska typ visa något vi är bra på och utifrån detta berätta vad det kan användas till i social pedagogiskt syfte (känns lite förskoleaktigt). Under torsdagen är vi lediga i skolan men måste då läsa, läsa och återigen läsa. Sen kommer fredagen och en fullskpäckad dag i skolan med föreläsning, återlämning av tenta och grupparbete. Lördagen blir min favoritdag denna vecka eftersom Alina då äntligen kommer och hälsar på lilla mig här i Linköping. Vi ska göra massa skoj saker! Hon stannar till söndag kväll så jag kommer vara upptagen hela helgen, jippie!
Sen är det måndag igen :) Dessutom skall jag varva hela veckan med massa underbar träning, tjoho!
Nu har ni koll på min vecka, hur ser er ut?

Inga kommentarer: